Krémová hokkaido polievka


       
         Roky som neznášala tekvicu..akúkolvek. Neverila som tomu, že po tých všetkých príšerných tekvicových jedlách čo som kedy ochutnala,vie byť niečo dobré. Po prvý krát po asi 15 rokoch zarytého odmietania, ma môj muž presvedčil, že mi navarí takú hokkaido polievku, ktorú nielenže zjem, ale mi bude aj chutiť. Aj tak bolo.
         Postupom času som začala dokonca tekvicu zbožňovať. A mnohokrát som sa už aj odhodlala uvariť jedlá, v ktorých hrá prím. Do vtedy to nešlo, pretože ak chcete uvariť dobré jedlo, musíte ho ochutnávať. A ak neznášate nejakú surovinu, degustovať to nejde :)
No ak ju milujete, počas ochutnávania vyjete polku hrnca a to sa vám zaručene stane aj pri tejto polievke ;)


Budete potrebovať:

1 cibulu
1 menšiu tekvicu Hokkaido (cca 18cm priemer a hmotnost okolo 1-1,5kg)
2 karotky
1/4 zeleru
1 zemiak
1 zarovnanú kávovú lyžičku (alebo polku čajovej) mletej škorice
1 zarovnanú kávovú lyžičku (alebo polku čajovej) mletého zázvoru
1 zarovnanú kávovú lyžičku (alebo polku čajovej) pomarančovej kôry
2 klinčeky
4 guličky nového korenia
2 štipky čierneho korenia
1 zarovnanú polievkovú lyžicu trstinového cukru
1 hrnček hovädzieho alebo slepačieho vývaru
50g masla
2 polievkové lyžice sladkej smotany
trošička nasekanej chilli papričky zbavenej semiačok
šťava z polky citróna
sol podla chuti


Postup:

Na sucho opražte nové korenie a klinčeky. Pridajte maslo, nechajte ho rozpustiť a keď začne karamelizovať pridajte na jemno nakrájanú cibuľku. Keď zozlatne, nasypte na kocky nakrájanú NEOŠÚPANÚ hokkaido tekvicu, ošúpanú a nakrájanú mrkvu, zeler a zemiak. Orestujte všetko spolu, zalejte vývarom a povarte do zmäknutia. Uvarenú "polievku" rozmixujte ponorným mixérom do hladka, pridajte škoricu,korenie, citrónovú šťavu, pomarančovú kôru, chilli, cukor a sol podla chuti. Nechajte prevrieť, stište oheň, jemne vmiešajte smotanu na zjemnenie krému, zahrejte a odstavte.

Hotovo ;)



Komentáre

Obľúbené príspevky