Tarte tatin (zo špaldovej múky)



Do tohto fenomenálneho dezertu som sa zamilovala "na prvé sústo". Jedla som ho prvýkrát v Paríži v krásnej kaviarničke na Montmartre-i...no proste dokonalá súhra miesta s chuťou.
Existuje vela receptov na tento jednoduchý skvost, ale ja som vychádzala z toho, čo som mala na jazyku..čiže chutí tak ako má a tak ako ho robia Francúzi..(len som zamenila bielu múku za špaldovú, čo by ich asi nepotešilo, ale mňa hej :) )

A pripravte sa na to, že keď sa pečie v rúre a po byte rozvoniava karamel s maslom, budete sa cítiť ako v raji.


Budete potrebovať:

Na cesto:
200g hladkej múky (použila som špaldovú)
100g zmäknutého masla
1 žĺtko
3PL trst.cukru
vodu (fakt presne neviem kolko..asi deci. Skrátka tak aby ste vytvorili cesto podobné plastelíne)

Náplň:
cca 5 kyslejších jabĺk (ideálne sú tie červeno-žlté, sú voňavé a šťavnaté)
100g trst. cukru
80g masla
van. struk
šťavu z 1/2 citróna


Postup:

Cesto: zmiešajte najprv múku, cukor a maslo a vytvorte "mrveničku". Potom pridajte žĺtko a vodu postupne, kým vám vznikne mäkké "plastelínové" cesto. Spravte z neho gulu a vložte do chladničky kým pripravíte jabĺčka.

Náplň: Nasypte cukor do neprilnavej panvice s hrubším dnom a nechajte ho na miernom ohni skaramelizovať. Keď je karamel hladký a bez hrudiek, vložte maslo, semiačka vanilky a vhoďte tam aj struk. Opatrne premiešajte a pomaly vkladajte ošúpané a nakrájané jabĺčka. Poobracajte ich aby sa na ne karamel nalepil z každej strany. Potom ich nechajte chvílu podusiť aby zmäkli. Pridajte citr.šťavu a vytiahnite van.struk.

     No a teraz prichádzame k rozhodnutiu, či to spravíte tak že necháte jabĺčka na panvici a vložíte na ne vyvalkaný kruh cesta, trocha popicháte vidličkou a budete to piecť v rúre v panvici (180° cca 25min)
     Alebo to spravíte ako ja, že poukladáte jabĺčka na dno tartovej formy, prelejete ich šťavou a na vrch položíte vyvalkaný kruh cesta popichavý vidličkou. Prečnievajúce cesto "pozastrkávajte" do formy a pečte na 170° cca 25min.

Po vybratí z rúry ho treba nechať trochu vychladnúť a až potom preklopiť, lebo inak vám vytečie tá fajnová šťavička a to nechcete!! :)

Podávajte ho vlažný buď s creame fraiche alebo jednoduchšia a lahšia alternatíva: s citrónovým jogurtom.
Ten si pripravíte velmi jednoducho. Budete potrebovať biely nesladený grécky jogurt, nastrúhanú citrónovú kôru a pár kvapiek citr.šťavy.




                                                                    Dobrú chuť :)


Komentáre

Obľúbené príspevky